6 πράγματα που μάθαμε το 2020 για τον καφέ.

Όλος ο πλανήτης ξεκινά την ημέρα του πίνοντας, τουλάχιστον, ένα φλιτζάνι καφέ. Συνήθως μέσα στη διάρκεια της μέρας γίνονται δύο ή και τρία φλιτζάνια.

Θα λέγαμε πως ο καφές αποτελεί μια ξεχωριστή κατηγορία στη διατροφή μας. Αξίζει να του δώσουμε λίγο παραπάνω προσοχή και να δούμε τι καινούργιο μάθαμε γι’ αυτόν το 2020.

Εξάλλου, οι αναρίθμητοι λάτρεις του καφέ θέλουν να ξέρουν κάθε τι νέο για το αγαπημένο τους ρόφημα. Τα 6 νέα στοιχεία, που θα διαβάσετε παρακάτω για τον καφέ είναι αποτέλεσμα 6 πρόσφατων ερευνών.

1. Περισσότερα από δύο φλιτζάνια καφέ την ημέρα μπορούν να μειώσουν το σωματικό λίπος στις γυναίκες
Σύμφωνα με μελέτη από το «National Health and Nutrition Examination Survey-Ερευνητικό Κέντρο για τη Διατροφή και τη Δημόσια Υγεία στις ΗΠΑ», οι γυναίκες που πίνουν τουλάχιστον δύο φλυτζάνια καφέ την ημέρα μπορεί να έχουν χαμηλότερο σωματικό λίπος από τις γυναίκες που δεν πίνουν καθόλου καφέ ή ακόμα και από εκείνες που πίνουν λιγότερο από δύο φλιτζάνια καφέ την ημέρα.

Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε, αφού μελετήθηκε η σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και του συνολικού σωματικού λίπους σε άνδρες και γυναίκες μεταξύ 20 και 69 ετών.

Διαπιστώθηκε ακόμη, ότι οι γυναίκες ηλικίας 20 έως 44 ετών που έπιναν μεταξύ δύο και τριών φλιτζανιών καφέ την ημέρα είχαν 3,4% λιγότερο σωματικό λίπος από εκείνες, που δεν έπιναν συχνά. Όσο για την ηλιακή ομάδα μεταξύ 45 και 69 ετών, το ποσοστό αυτό ήταν έως και 4,1% χαμηλότερο.

2. Η κατανάλωση καφέ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης νευροεκφυλιστικής νόσου
Το Ινστιτούτο Επιστημονικών Πληροφοριών για τον Καφέ ( Institute for Scientific Information on Coffee)  κυκλοφόρησε μια έκθεση.Σε αυτή διαπίστωνε ότι η τακτική κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον μελλοντικό κίνδυνο ανάπτυξης νευροεκφυλιστικής νόσου. Ασθένειες όπως είναι του Αλτσχάιμερ και του Πάρκινσον.

Η έκθεση βασίστηκε στην εξέταση προηγούμενων μελετών που αξιολόγησαν την επίδραση της κατανάλωσης καφέ στις προαναφερθείσες ασθένειες.

Με βάση τα νέα δεδομένα που προέκυψαν, οι ερευνητές κατέληξαν σε νέο συμπέρασμα. Δηλαδή ότι υπάρχει πιθανότητα η «μέτρια» κατανάλωση καφέ (τρία έως πέντε φλιτζάνια την ημέρα, όπως ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων) να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου ασθένειας.

3. Οι επιστήμονες ανακαλύπτουν πώς να φτιάξουν το τέλειο φλιτζάνι καφέ (και πιο οικονομικά)
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ στην Αγγλία (University of Portsmouth) προσπάθησαν να βρουν έναν τρόπο να φτιάξουν έναν καταπληκτικό εσπρέσο. Πέτυχαν όχι μόνο αυτό, αλλά τον έφτιαξαν επίσης σε χαμηλότερη τιμή και με λιγότερη σπατάλη.

Ενώ ο εσπρέσο συνήθως παρασκευάζεται χρησιμοποιώντας έναν πολύ καλά αλεσμένο καφέ και υψηλή πίεση για το νερό, το πείραμα διαπίστωσε ότι λιγότερο αλεσμένος καφές μπορεί να φτιάξει έναν ωραιότερο εσπρέσο.

«Με το ψιλό άλεσμα, οι κόκκοι του καφέ γίνονται τόσο λεπτοί, ώστε σε κάποια σημεία φράζουν τη δίοδο του νερού. Τα «φραγμένα» τμήματα ουσιαστικά σπαταλώνται, γιατί το νερό δεν μπορεί να τα διαπεράσει και να δώσει το γευστικό ρόφημα καφέ στο φλιτζάνι μας.

Άρα, όταν χρησιμοποιούνται λιγότεροι κόκκοι καφέ που είναι χοντροαλεσμένοι, έχουμε ως αποτέλεσμα πιο αποτελεσματική εκχύλιση.

4. Σου αρέσει ο καφές;  Μάλλον η καφεΐνη βρίσκεται στο αίμα σου
Ερευνητές από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Όρεγκον (Oregon State University) δημοσίευσαν έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι άνθρωποι που πίνουν τακτικά καφέ (και τσάι) μπορεί στην πραγματικότητα να έχουν ίχνη καφεΐνης στο αίμα τους.

Δεν χρειάζεται πανικός, καθώς αυτό δεν φαίνεται να συνιστά κάποιο ιδιαίτερο θέμα. «Από την άποψη «μόλυνσης », η καφεΐνη δεν αποτελεί μεγάλη ανησυχία για τους ασθενείς. Μπορεί να είναι ένα σχόλιο για τη σημερινή κοινωνία», εξήγησε ο Luying Chen, Ph.D. φοιτητής που συμμετείχε στην έρευνα.

5. Πώς θα καταλάβεις αν ήπιες πολύ καφέ;
Ο γαστρεντερολόγος Will Bulsiewicz, έδωσε ένα απλό tip, που κάνει και ο ίδιος για να καταλάβει, εάν πίνει λίγο ή πολύ καφέ (και πολύ λίγο νερό). «Αν παρατηρήσω ότι τα χείλη μου αρχίζουν να στεγνώνουν, σημαίνει ότι πίνω περισσότερο καφέ από όσο πρέπει».

Τι προτείνει; Να ελέγχετε τα χείλια σας κάθε πρωί. Εάν είναι μαλακά και ενυδατωμένα, τότε όλα καλά. Εάν όμως είναι ξηρά και με σκασίματα, τότε έχουν αφυδατωθεί. Συνεπώς, αντί για καφέ πρέπει να ξεκινάτε την ημέρα σας με δύο ποτήρια νερό.

6. Πώς να μην το παρακάνεις με τον καφέ;
Εάν ανήκεις σε εκείνη την κατηγορία, που είτε έχεις χαμηλές αντοχές στην καφεΐνη είτε υπερ-καταναλώνεις καφέ, υπάρχει τρόπος να το μετριάσεις, όπως εξήγησε ο γαστρεντερολόγος Marvin Singh. Πρέπει να δώσεις προσοχή στις δόσεις του καφέ, καθώς πρέπει να είναι μικρές. «Για παράδειγμα, μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ σας το πρωί.

Στο υπόλοιπο της ημέρας αντί για καφέ να πιείτε μόνο πράσινο τσάι. Ακόμη, μπορείτε να δοκιμάσετε να πιείτε αργά τον καφέ σας το πρωί. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει, ώστε να πίνετε περίπου 10 mg καφεΐνης κάθε φορά».

Πηγή: olivemagazine.gr