Έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.

Αρνητικό παραμένει το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα το τελευταίο εξάμηνο και με χαμηλές προσδοκίες για το επόμενο. Αυτό προκύπτει -μεταξύ άλλων- από την έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. Πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 σε όλη τη χώρα, σε δείγμα 916 καταναλωτών.

Ένα από τα ευρήματα που δημιουργεί προβληματισμό, είναι πως το 70% του καταναλωτικού κοινού ξοδεύει πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματος του σε μηνιαία βάση. Το 9% ξοδεύει πάνω από 100%. Πρακτικά δηλαδή δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του.

Σύμφωνα με την έρευνα:

Οι δαπάνες για αγορές προϊόντων αντιπροσωπεύουν περίπου το 31% των συνολικών δαπανών. Η κύρια κατηγορία αγορών (περίπου οι μισές δαπάνες) αφορά τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 49% με αύξηση από 41% το 2019. Η εστίαση η οποία πέρυσι βρισκόταν στη δεύτερη θέση υποχωρεί από 12% σε 5%. Τα εισιτήρια ξενοδοχείων από 5% σε μόλις 1%. Αντίθετα, αύξηση παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη από 7% σε 15%. Κάτι που αντικατοπτρίζει τις αγορές της περιόδου Black Friday.

Το 44% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το πρώτο εξάμηνο 2021 θα είναι μειωμένες. Μόλις το 10% ότι θα είναι αυξημένες. Το ίδιο ισχύει για τις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση) για τα οποία επίσης εκτιμάται από το 30% του κοινού μείωση -παρότι είναι ήδη κλειστοί οι κλάδοι αυτοί- και μόλις 18% αύξηση. Αυξητική τάση καταγράφεται όμως για τις πάγιες δαπάνες όπως λογαριασμοί (20% αύξηση έναντι 8% μείωση) και φορολογία (19% αύξηση έναντι 8% μείωση).

Το επόμενο εξάμηνο η εκτίμηση μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού, είναι ότι θα χειροτερέψει ακόμα περισσότερο για τους ίδιους και τη χώρα.

ΠΗΓΗ: newsbeast